در کل پروتزهای دندان وظیفه بازیابی زیبایی و سلامت دهان و دندان و اصلاح طرح لبخند را بر عهده دارند. طرح های جدیدی ازپروتزها در دندان پزشکی وجود دارد که از نظر ظاهر طبیعی تر،راحت تروزیبا ، طراحی شده اند و خواهان زیادی پیدا کرده است.پروتزها بردوگونه هستند 1-پروتزثابت 2-پروتز متحرک
پروتز ثابت
پروتز ثابت دندان به پروتزی گفته می شود که یک روکش دندانهای ترمیم شده راپوشش می دهد. نحوه اتصال این نوع پروتز می تواند با چسبهای مخصوص این کار باشد. فقط دندان پزشک قابلیت نصب و حذف پروتز را دارد. با این حال، زمانی که شما آن ها را در دهان خود قرار می دهید، بسیار با دوام ودارای مقاومت بالا هستند.
پروتز ثابت میتواند از مواد مختلفی ساخته شود
1-روکش سرامیکی:
این روکش ها علاوه برداشتن استحکام لازم ،دارای ظاهری بسیارزیبا ومشابه به دندان های طبیعی دارند.
2-روکش زیرکونیا:
این روکش ها به دلیل داشتن استحکام بالا، دردندانهای خلفی و یا بریج دندان کاربردداشته و کیفیت بسیار بالایی دارند اما از نظر زیبایی،نسبت به روکش های سرامیکی در درجه پایین تری قرار دارند. زیرکونیا نوعی فلز سفید رنگ است که معمولا دندان پزشکان از این روکش برای بازسازی دندان استفاده می کنند.
:PFM3-روکش
این نوع روکش ها نسبت به روکشهای زیرکونیا و سرامیکی از زیبایی ظاهری کمتری برخوردارهستند. همچنین روکش های پی اف ام ترکیبی از فلز و پرسلن هستند و احتمال دیده شدن لبه فلزی نیز وجود دارد. از مزایای خوب آن نیز به استحکام بالایش می توان اشاره کرد.
پروتز متحرک
پروتز متحرک یا دست دندان همانگونه که از نامش بر می آید، پروتزی است که به راحتی می توان آن را داخل دهان قرار داد و یا آن را از دهان خارج کرد. در صورت کشیده شدن همه دندانهای بیمار می توان پروتز متحرک کامل استفاده کرد. در ابتدای درمان ممکن است که استفاده از دست دندان ناخوشایند باشد اما به مرور زمان این حس از میان خواهد رفت..

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *